Serviciile de asistență medicală primară în opinia beneficiarilor

Authors

  • Zarbailov Natalia
  • Clipa Tatiana
  • Ciocanu Mihail

Abstract

Aprecierea satisfacției beneficiarilor constituie un aspect esențial în optimizarea calităţii procesului medical și unul din rezultatele dorite ale acestui proces. Analiza așteptărilor beneficiarilor ar trebui să fie obligatorie pentru planificarea, îmbunătăţirea și dirijarea procesului medical. Factorul indispensabil care determină satisfacţia pacienţilor de servicii medicale este direct proporțional influențat de personalul medical care prestează servicii medicale. A fost condus un studiu calitativ în scopul obținerii opiniilor beneficiarilor despre servicii medicale primare. Anchetarea pacienţilor cu boli cronice spitalizaţi la Spitalul Clinic Republican în perioada februarie-martie 2017 a fost realizată în baza chestionarului dezvoltat de autori. Rezultatele studiului au pus în evidenţă factorii care sunt priviţi negativ de către beneficiari în cadrul serviciilor de asistenţă medicală primară (timp de aşteptare mare, informarea insuficientă despre drepturi şi cu privire la problema medicală) şi factorii ce influenţează pozitiv opiniile pacienţilor despre serviciile prestate (folosirea adecvată a deprinderilor de comunicare, inclusiv non-verbală de către personalul medical). Aprofundarea pentru cunoaşterea opiniei beneficiarilor este o sursă potenţială slab utilizată pentru îmbunătăţirea calităţii serviciilor medicale.

Published

2017-07-31

Issue

Section

Research Article