Simulare ca proces de instruire profesională în urgenţele obstetricale
Abstract
Simularea este arta de a face ca evenimentele artificiale să pară a fi reale prin imitarea unor cazuri medicale rare din obstetrică. Obiectivul studiului a constat în aprecierea importanței instruirii prin simulare în urgențe obstetricale. În cadrul Centrului de Simulare, IMSP Institutul Mamei și Copilului (IMC), Republica Moldova pe parcursul perioadei iulie-decembrie 2014, au fost petrecute 11 cursuri de simulare, fiind instruite 134 de persoane. Echipele formate au fost multidisciplinare, fiind prezentate 5 scenarii clinice. Pentru a aprecia gradul de satisfacție a personalului medical implicat în procesul de simulare, a fost elaborată o anchetă anonimă, care a inclus 43 de întrebări, fiind propuse 5 variante de răspuns (acord total, acord, acord parțial, dezacord parțial, dezacord total). Au fost intervievați 78 de specialiști: 41 de medici (52,6%) și 37 de asistente medicale (47,4%). S-a specifi cat că scenariile propuse au fost bine adaptate și aproape de realitate (78 din cazuri – 100%). Pentru 77 de persoane (98,7%) s-a schimbat viziunea asupra metodei de instruire profesională. Astfel, simularea a permis, implementarea în condițiile Republicii Moldova a programelor de training în educarea personalului medical în luarea deciziilor prompte, pentru dezvoltarea siguranței pacientei.Downloads
Published
Issue
Section
License
Copyright (c) 2014 Bulletin of the Academy of Sciences of Moldova. Medical Sciences
![Creative Commons License](http://i.creativecommons.org/l/by/4.0/88x31.png)
This work is licensed under a Creative Commons Attribution 4.0 International License.