Analiza calităţii serviciilor prestate de către IMSP SCM „Sf. Arhanghel Mihail” utilizând metoda chestionarului

Autori

  • Gîrbu Liliana
  • Chişlaru Svetlana
  • Gangalic Lilian
  • Gîrbu Olga

Cuvinte cheie:

sistem de management al calității, serviciu de Management al calității, calitate, satisfacţia pacientului

Rezumat

Îmbunătăţirea sănătăţii reprezintă nu numai o valoare enormă individuală, ci şi contribuie la bunăstarea socială prin impactul asupra dezvoltării economice, competitivității şi productivității eficiente şi este rezultatul următoarelor interacțiunii: Instituţiile medicale acordă o atenţie deosebită şi tind să întreprindă eforturile şi acțiunile necesare asigurării serviciilor la nivelul calitativ avansat pentru toţi, în mod special, grupurilor social vulnerabile, în conformitate cu necesitățile acestora, precum şi să ofere posibilitate de alegere a unui stil de viaţă sănătos. Pacienţii au necesitate de acces la servicii calitative, precum şi asigurarea că furnizorii de servicii se bazează pe cele mai moderne şi sigure realizări ale științei medicale, asigurând eficiența şi securitatea pacientului prin utilizarea tehnologiilor avansate. De asemenea pacienţii tind să dezvolte relaţii bazate pe respectul personal, demnitate şi confidențialitate, cu furnizorii de servicii medicale. Instituţiile de sănătate trebuie să integreze programele cheie calitative, relevante bolilor specifice în structurile şi serviciile existente, în vederea realizării unor rezultate mai bune şi durabile. Instituţiile trebuie să asigure o abordare complexă faţă de calitatea serviciilor medicale. În lucrarea de mai jos vom urmări evaluarea calităţii serviciilor medicale prestate în IMSP SCM „Sfântul Arhanghel Mihail” pe baza chestionarelor de satisfacție a pacienților anului 2018.

Descărcări

Publicat

2019-05-23

Număr

Secțiune

Articol de cercetare