Percepţia socială a profesorului instituţiei de învăţământ superior medical (IÎSM)
Rezumat
Percepţia socială corectă a profesorului de către studenţi favorizează formarea imaginii adecvate a cadrului didactic universitar (CDU) în viziunea studenţilor şi condiţionează reuşita instruirii şi educaţiei în IÎSM. Problematica percepţiei sociale şi înţelegerii personalităţii pedagogului de către studenţi a fost cercetată de psihosociologii R. Pages, D. Bannister, I. Radu, S. Chelcea, A. Neculau, S. Moscovici, M. Cucelaru, V. P. Bituev, P. R. Gazuzo, G. G. Guseva, B. A. Eremeev, S. V. Kondratieva, H. E. Laht, I. Urklin, I. V. Golovneva ş.a. Prin analiza factorială a fost stabilit că portretul personalităţii profesorului real al IÎSM conţine 4 factori privind trăsăturile personalităţii: extraversiune socială, deschidere spre experienţă, atitudine binevoitoare şi conştiinciozitate. Efi cienţa procesului de învăţământ în IÎSM depinde direct de imaginea socială pozitivă a personalităţii profesorului, cu toate componentele constitutive necesare.Descărcări
Publicat
Număr
Secțiune
Licență
Copyright (c) 2008 Buletinul Academiei de Științe a Moldovei. Științe medicale
![Creative Commons License](http://i.creativecommons.org/l/by/4.0/88x31.png)
Această lucrare este licențiată în temeiul Creative Commons Attribution 4.0 International License.