Managementul calităţii şi evaluarea serviciilor asistenţa medicală urgentă

Authors

  • Ciobanu Gheorghe Chiril Universitatea de Stat de Medicină şi Farmacie „Nicolae Testemiţanu“

Abstract

Sistemul asigurărilor de sănătate a condiţionat o creştere a exigenţelor benefi ciarilor vizând calitatea serviciilor de urgenţă pe care le achiziţionează. Aceste circumstanţe exercită mari presiuni asupra cheltuielilor de prestare a serviciilor respective. În scopul reducerii costurilor, politicile de perfecţionare în continuare a serviciilor de urgenţă s-au axat pe creşterea calităţii cu costuri cât mai mici. Creşterea calităţii serviciilor medicale de urgenţă prestate benefi ciarilor constituie o componentă a strategiei de reformare şi dezvoltare a sistemului de sănătate în Republica Moldova. Dorinţa de adaptare a medicinei de urgenţă la sistemele şi exigenţele Uniunii Europene motivează introducerea şi dezvoltarea managementului calităţii. Politica de sănătate promovată de Organizaţia Mondială a Sănătăţii de Consiliul Europei încurajează cercetările şi reformele vizând calitatea serviciilor de sănătate acordate în cadrul sistemelor naţionale.

Published

2008-03-17

Issue

Section

Research Article