INSTRUMENTE DE IMPLEMENTARE A MANAGEMENTULUI CALITĂŢII ÎN INSTITUȚIILE SPITALICEȘTI
DOI:
https://doi.org/10.52692/1857-0011.2023.3-77.34Cuvinte cheie:
calitate, management, criterii, instrumenteRezumat
În acest articol se descrie calitatea serviciilor medicale care provoacă multă confuzie în lumea contemporană. Calitatea asistenței medicale se măsoară prin satisfacția clienților, în funcție de specificul serviciilor medicale oferite. Lucrarea analizează tipurile de criterii folosite în măsurarea calității în instituțiile spitalicești: criterii de structură, criterii de proces și criterii de rezultat. Toate aceste criterii sunt utilizate pentru a măsura calitatea asistenței medicale.
Referințe
Thomson Andreew G.H. Expectations as determinants of patient satisfaction: concepts, theory and evidence, International Journal for Quality in health care, vol.7, no.2, 127/141, 1995.
Donabedian A. Evaluating the Quality of medical Care, Health Services Research an antholooy, 1992.
Deming W.E. Out of the Crisis, Cambridge, MA: MIT Publishing, 1986. Dienemann, J. Confinuous Quality Improvement in Nursing. Washington, D.C.: American Nurses Publishing, 1992,
Donabedian A. The Criteria and Standards of Quality. Ann Arbor, MI: Health Administration Press, 1982.
Eţco C. Esenţa, Conţinutul şi Caracteristicile Calităţii Serviciilor Medicale.Sănătate Publică, Economie şi Management în Medicină.Chişinău, 2010,p 4-7.
Joint Commission on Accreditation of Healthcare Organizations. The Measurement Mandate: On fhe Road to Performance Improvement in Health Care. Oakbrook Terrace, IL: JCAHO, 1993.
Descărcări
Publicat
Număr
Secțiune
##category.category##
Licență
Copyright (c) 2024 Buletinul Academiei de Științe a Moldovei. Științe medicale
Această lucrare este licențiată în temeiul Creative Commons Attribution 4.0 International License.